SON TWEET

aliornek: yemek tarifleri için teşekkürler @kirlangic

FACEBOOK

Kırlangıç sıvı yağları hakkında daha fazla bilgi edinmek ve fırsatlardan yararlanmak için Kırlangıç Facebook sayfasını beğenin.

PAYLAŞ

Kırlangıç’ı sosyal medya üzerinden paylaşın.

PAYLAŞ
Sağlıklı Yaşam

Sağlıklı Yaşam

Sağlıklı ve uzun bir yaşam için bol bol taze sebze-meyve yemek, baklagillerden, kabuklu yemiş ve yağlı tohumlardan önemli ölçüde tüketmek, kırmızı etten ziyade balık ve tavuğu tercih etmek, süt ve süt ürünlerini orta derecede tüketmek, Güneş’in yararlı etkilerinden faydalanmak ve en önemlisi bitkisel sıvı yağları, özellikle kalp dostu olduğu kanıtlanmış zeytinyağı tüketmek gerekir.

Dengeli beslenmek ve sağlığımız açısından yağ tüketimi oldukça önemlidir, çünkü örneğin vücudumuz için gerekli vitaminlerden A, D, E ve K vitaminleri sadece yağda çözünür. Vücut için en faydalı yağlar, zeytinyağı başta olmak üzere bitkisel sıvı yağlardır. Bitkisel sıvı yağları tercih eden Akdeniz ülkelerinde kalp rahatsızlıklarının daha seyrek görülmesinin sebebi, bitkisel sıvı yağların kalbimiz için çok faydalı olan doymamış yağ içermesidir.

En yaygın kullanılan bitkisel sıvı yağlar, zeytinyağı, ayçiçek yağı ve mısır yağıdır. Zeytinyağı, zeytin ağacının meyvesinden mekanik veya fiziksel işlemlerle elde edilir. Bir anlamda meyve suyudur. Ayçiçek yağı, ayçiçeği tohumlarının işlenmesinden elde edilir. Mısır yağı ise mısır tanelerinin işlenmesinden elde edilmektedir. Kırlangıç Zeytinyağları, Kırlangıç Ayçiçek Yağı ve Kırlangıç Mısır Yağı, bitkisel yağların sağlığını Kırlangıç güvencesiyle mutfaklarınıza taşır.

 

Besin piramidini temel alarak taze sebze-meyve, ot, baklagil, kabuklu yemiş, yağlı tohum, et, tavuk, balık, süt ve süt ürünleri ve yağ gibi vitamin ve mineral açısından çok zengin besinleri tüketsek de vitamin ve mineral eksikliği yaşamamak için vücudumuzun ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri de tüketmemiz gerekir. Vitamin ve minerallerin ne işe yaradıklarını ve hangi besinlerde bulunduklarını bilmemizde fayda vardır. Bu konuyla ilgili olarak;

Vitaminler hakkında bilgi edinmek için tıklayabilirsiniz.

Mineraller hakkında bilgi edinmek için tıklayabilirsiniz.

Otlar ve baharatlar ise, doğanın bize sunduğu sağlık ve lezzet kaynaklarıdır. Şifalı etkilerinin yanı sıra yemeklerin lezzetini artırma amacıyla kullanılır, demlenerek çay olarak da tüketilebilirler. Yemeklerinize tat, renk ve biraz da ilham katmak ya da doğanın sunduğu şifaya kavuşmak istiyorsanız Otlar ve Baharatlar bölümümüzde bitkilerin şifalı dünyasını keşfedebilirsiniz.